Denk en handel als merk
Waarschijnlijk doe je het voor andere doelgroepen al volop; denken en handelen als merk. Positioneren, communiceren, targetten. Beschouw je personeel (huidig/ex én toekomstig) ook als doelgroep en benader hen ook zo. Wat hebben ze nodig? Wat zijn de behoeften? Waarmee kan ik hen van dienst zijn? Hoe kan ik inspelen op veranderingen in de markt? Zodat de huidige teamleden zich thuis blijven voelen en productief en innovatief blijven en hoe toekomstige teamleden al een positieve mindset krijgen bij aanraking met jouw merk als werkgever.
‘Vertrouwen komt te voet en gaat te paard…’
Bekende uitdrukking; in dit geval wel zo eerlijk. Het is vergelijkbaar met het opbouwen van een sterk consumentenmerk bijvoorbeeld. Dat heeft tijd nodig, dat moet groeien. En dat gaat dus niet heel snel. Hoewel het voor ons makkelijker zou zijn als we konden zeggen dat we het even 1-2-3 konden regelen. Dat is niet zo. Ja, we krijgen er snelheid in en we houden er zeker ook de vaart in, maar het vraagt ook een aanpak van volharding en consistentie.
We kijken daarbij niet alleen naar de voordeur, maar ook naar de inrichting en het slot op de achterdeur. Met als resultaat; een goed fundament onder jouw bedrijf of organisatie. Essentieel als je als werkgever afhankelijk bent van goed en gekwalificeerd personeel. Die goeie professional die prikt echt wel door een façade heen. Zorg dat het geen lege huls is…